OCHRANA
OSOBNÝCH ÚDAJOV A INFORMAČNÁ POVINNOSŤ PREVÁDZKOVATEĽA
Miloš
Pavlov
miesto
podnikania: Murániho 19, 949 11 Nitra, SR. Tel.0918 362548
IČO:32
738 153 DIČ: 1020402075 , IČ DPH:
SK1020402075 č.živ.reg.403-7928 OÚ Nitra
pre predaj tovaru prostredníctvom online obchodu na internetovej adrese: www.hobyt.sk
Na účely ochrany osobných údajov (ďalej len ako „OOU“) sa za
dotknutú osobu považuje každá fyzická osoba, ktorej osobné údaje Prevádzkovateľ
spracúva za nižšie uvedenými účelmi.
OOU sa riadi Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679
(ďalej iba ako „nariadenie“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej iba ako
„zákon“).
Účelom spracúvania osobných údajov dotknutých osôb
je uzavretie kúpnych zmlúv a následné plnenie povinností
z týchto kúpnych zmlúv, zabezpečenie zákazníckeho servisu, vybavenie
prípadných reklamácii, prevádzkovanie eshopu a užívateľských
účtov, zabezpečenie súvisiacej obchodnej komunikácie, dodanie tovaru
a účtovníctvo. Prevádzkovateľ na tieto účely spracúva výlučne kategóriu
bežných osobných údajov.
Právnym základom spracúvania osobných údajov je pri
účeloch prevádzkovania eshopu, vytvorenia a správy užívateľských
účtov, uzavretia zmlúv a plnenia povinností z uzavretých kúpnych
zmlúv, zabezpečenie zákazníckeho servisu, zabezpečenie súvisiacej obchodnej
komunikácie a dodanie tovaru oprávnený záujem Prevádzkovateľa v zmysle čl.
6 ods. 1 písm. f) nariadenia, ktorý spočíva v realizácii jeho
podnikateľskej činnosti a v riadnom plnení vlastných zmluvných
povinností, t.j. Prevádzkovateľ spracúva tieto osobné údaje aby mohol poskytnúť
služby a tovar, ktorý si zákazník (ako dotknutá osoba) objednal.
V prípade uzavretia kúpnej zmluvy so spotrebiteľom sú poskytnuté
osobné údaje spracované za uvedenými účelmi na právnom základe plnenia
zmluvných povinností v zmysle č. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia. Pri účeloch
účtovníctva a vybavenia reklamácii je právnym základom plnenie zákonných
povinností Prevádzkovateľa vyplývajúcich najmä zo zákona č. 431/2002 Z. z.
o účtovníctve v znení neskorších predpisov, zákona č. 461/2003 Z. z. o
sociálnom poistení, zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení apod. a
zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Z týchto dôvodov nie je
Prevádzkovateľ povinný požadovať súhlas so spracovaním osobných údajov od
dotknutej osoby a dotknutá osoba je povinná poskytnúť potrebné osobné
údaje na splnenie hore vymenovaných účelov. Poskytnutie nevyhnutných
osobných údajov je teda zmluvnou požiadavkou Prevádzkovateľa okrem prípadov,
kedy poskytnutie osobných údajov vyplýva z osobitných právnych predpisov
(ako je vysvetlené vyššie) – vtedy sa jedná o zákonnú požiadavku Prevádzkovateľa
v zmysle čl. 13 ods. 2 písm. e) nariadenia. Neposkytnutie potrebných
osobných údajov bude mať za následok objektívnu nemožnosť plnenia zmluvných
povinností Prevádzkovateľa (t.j. nebude možné riadne a včas vybaviť objednávky,
vytvoriť užívateľský účet, vybaviť reklamáciu a pod.) a za takéto konanie
dotknutej osoby a s ním súvisiacu nemožnosť dodania tovaru alebo
vzniku iných prekážok pri plnení jeho zmluvných povinností nenesie
Prevádzkovateľ zodpovednosť. Ak sa osobné údaje spracúvajú podľa osobitných
predpisov, ich neposkytnutie bude mať za následok nemožnosť realizácie
zmluvných a/alebo zákonných povinností Prevádzkovateľa a teda odstúpenie
od zmlúv zo strany Prevádzkovateľa.
Príjemcovia týchto osobných údajov: Prevádzkovateľ
a jeho sprostredkovatelia, v prípade dodania tovaru Slovenská pošta. Sprostredkovatelia
Prevádzkovateľa majú s Prevádzkovateľom
uzavreté sprostredkovateľské zmluvy, v ktorých je
garantovaná primeraná úroveň ochrany osobných údajov dotknutej osoby.
Prenos osobných údajov do krajiny mimo EÚ ani
do medzinárodnej organizácie sa neuskutočňuje. Rovnako Prevádzkovateľ
nepoužije osobné údaje na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane
profilovania.
Osobné údaje budú uchovávané po dobu 10 rokov od ukončenia
zmluvných vzťahov, príp. poslednej aktivity zákazníka na jeho užívateľskom
účte, nakoľko ich poskytnutie sa odráža vo fakturačnej činnosti
Prevádzkovateľa, príp. jeho sprostredkovateľov, ktorá podlieha lehotám uvedeným
v platných právnych predpisoch, najmä zákon o účtovníctve č. 431/2002 Z.
z. a zákon o archívoch a registratúrach č. 395/2002 Z. z. Po
tejto lehote dôjde k skartovaniu písomných osobných údajov a výmazu
osobných údajov na elektronických nosičoch vrátane ich záloh.
Práva
dotknutej osoby súvisiace so spracúvaním jej osobných údajov Prevádzkovateľom:
Právo na prístup - právo na poskytnutie kópie osobných údajov,
ktoré o dotknutej osobe má Prevádzkovateľ k dispozícii, ako aj na
informácie o využívaní osobných údajov.
Právo na opravu poskytnutých osobných údajov
Právo na výmaz (na zabudnutie) - právo žiadať o vymazanie osobných
údajov, ak osobné údaje už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu
spracúvania a zároveň sa výmazom neporušujú zákonné, administratívne ani
regulačné povinnosti Prevádzkovateľa.
Právo na obmedzenie spracúvania – v prípade ak Prevádzkovateľ
získal osobné údaje, ktoré nie sú nevyhnutné na stanovený účel spracúvania.
Právo na prenosnosť údajov
Právo namietať - právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je
založené na legitímnych oprávnených záujmoch. V prípade oprávneného
záujmu, ktorý je v súlade so zákonom nie je možné vyhovieť námietke proti
spracúvaniu.
Všetky žiadosti týkajúce sa spracúvania osobných údajov budú
zodpovedané do 30 dní Prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ zbiera a spracúva
len tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na vyššie uvedené
účely. Pokiaľ sa Prevádzkovateľ rozhodne spracúvať osobné údaje na iné ako
uvedené účely, poskytne dotknutým osobám pred týmto spracúvaním informácie
o tomto inom účele ako aj ostatné informácie vyžadované zákonom
v týchto prípadoch.
Platnosť od 25.5.2018.